PROJENİN ADI |
ÇİÇEKLER SOLMASIN,KADINLAR ÖLMESİN |
PROJENİN GEREKÇESİ |
Gelecekte; kadınlarımızın birer eşi ,birer erkek arkadaşı ,birer babası, birer abisi ve kardeşi olacak olan erkek öğrencilerimizin kadınlarımıza saygı göstermesi ve kadınlarımızı sevmesi ve kadınlarımızın değerli bir varlık olduklarını 'Ağaç yaşken eğilir' misyonundan yola çıkarak KADINA ŞİDDETE HAYIR'A farkındalık ve bilinç oluşturmak Kadınlar korunmaya, sevilmeye, sayılmaya, ilgi görmeye layık olan en değerlilerimizdir. Kadın demek emek demek, fedakarlık demek, karşılıksız sevgi ve güç demektir. Kadınlarımız çok önemlidir. Onlar bir anne, abla, yol gösterici, aileyi aile yapan değerlerdir. Kadının toplum üzerinde bu kadar emeği varken onlara yapılan bu zulümü azaltmak Bireyler arası ilişkilerin yapısı veya bireylerin soruna yönelik çözüm arayışları önemli ölçüde sosyo-kültürel dinamikler tarafından belirlenmektedir. Bireylerin sorunları algılama biçimleri ve çözme yönünde geliştirdikleri stratejiler toplumun sosyo-kültürel faktörlerinden bağımsız düşünülemez. Bu çerçevede, bireylerin deneyimlediği kültürel yapı, sosyalleşme biçimi ve aile yapısı gibi faktörler bireylerin şiddete eğilimli olmalarında veya şiddet davranışı sergilemelerinde etkili olmaktadır (Adak, 2000: 179-180). Psikologlar şiddete yol açan saldırganlığı insanın temel özellikleri arasında görmektedirler. Freud'a göre insanın iki temel içgüdüsü vardır: Biri cinsellik, diğeri saldırganlıktır. İnsan tabiatındaki bu temel içgüdülerin kullanılma biçim ve niteliği insanın gördüğü eğitime bağlı olarak değişir (Doğan, 2012: 542). Şiddetin en normal hastalıksız biçimi oyunda ortaya çıkmaktadır. Engellemelerin ortaya çıkardığı gerginlik de bir şiddet vesilesidir. Herhangi bir istekleri veya gereksinmeleri engellendiği zaman hayvanlarda, çocuklarda ve ergenlerde saldırgan davranışlar görülür. Bu açıdan bakıldığında şiddet, insandaki iki temel duygudan birinin kapsamına girer ki, bu duygulardan bir tanesi cinsellik, diğeri saldırganlıktır. İnsan kendini sözlü olarak ifade edemiyorsa, o zaman ortaya şiddet çıkar. Kadın, duygu ve düşüncelerini sözle ifade etmeye daha yatkındır. Bir sorun yaşadığında hislerini kolayca anlatabilir. Fakat erkeğin bu konudaki eğilimi, çok gelişkin değildir. Böyle olunca da, erkek öfke birikimini şiddet şeklinde ifade etme yoluna başvurur (Tarhan, 2013: 179).
|
PROJENİN ÖZETİ |
Kız öğrencilerimizden kendilerine ve annelerine ait ayakkabıları getirmeleri istenilecektir.İstenilen sayıda toplanan ayakkabıların içine toprak doldurulup çiçekler ekilecektir.öğrencilerimiz ve velilerimiz ile birlikte saksılarımızı bütün öğrencilerin hergün görebileceği duvara asılacaktır.Saksıların üzerine bütün öğrencilerin okuyabileceği şekilde 'KIZ ÇOCUKLARIMIZ;GELECEĞİN BİRER KADINI,BİRER ANNESİ VE BİRER ÇİÇEĞİDİR.BU ÇİÇEKLER HİÇ SOLMASIN KADINLAR ÖLMESİN.' Sloganı yazılacaktır. |
PROJENİN HEDEFLERİ |
• Kadınlara yönelik şiddete karşı farkındalık oluşturma • Kadının kendisine olan saygısında, kendisine verdiği değerde ve öz yeterlilik değerlerinde artma sağlama • Kız öğrencilerinin ; değersiz olduklarına yönelik mesajları içselleştirmelerini engelleme • "Kadın erkek eşitliği" bilincini sağlama • Erkeklerin kadınlara yönelik bakış açısındaki ve karşı cinse yükledikleri normlardaki anormallikleri düzeltme • İnsan tabiatındaki saldırganlık içgüdüsünü kullanma biçim ve niteliğini gördüğü eğitime bağlı olarak değişitirme • Öfke kontrolünü sağlama, • Empati becerisini geliştirme • Yapılan çalışmaların akademik zemine uygun şekilde yazıya dökülmesi • İlgili dokümanların eğitim portalı ve haber kaynakları ile paylaşma
|
PROJEYİ YÜRÜTECEK KURUMLAR |
Yusuf Özvatan Ortaokulu
|
· Proje uygulama resmi onayının alınması · Katılım sağlayacak gönüllü öğrencilerin seçilmesi · Katılım sağlayacak gönüllü öğrencilerin öğrencilerden veli proje onay yazısının alınması · Öğrencilere ve velilere proje eylem planı ile ilgili bilgilendirilmenin yapılması · Öğrencilere ve velilere projenin içeriğinin ve amacının anlatılması · Öğrencilerin proje konusuna yönelik hazır bulunuşluluk durumları tespit etmek amacı ile ön test çalışması yapma · Görünürlülük ve bilgi paylaşımı faaliyetleri –poster, broşür, sosyal medya · Öğrencilerle proje çıktılarını tespit etmek amacı ile son test çalışması yapma · Proje çıktılarının analizi · Proje verilerinin akademik yazı ile ifade edilmesi · Proje çıktılarını eğitim portalı ve haber kaynakları ile paylaşma. |
|
PROJENİN UYGULANACAĞI YER |
MEB Okulları
|
PROJENİN SÜRESİ |
Bir (1) Eğitim Öğretim Yılı
|
PROJE ÇIKTILARI |
• Öğrencide ülkemizde yaşanan kadın cinayetlerine karşı oluşan farkındalık • Öğrencilerdeki öfke kontrolünü sağlama • Erkek öğrencilerin ,bayan arkadaşlarına karşı olumlu tavır takınmalarını sağlama • Kişilikli , ahlaklı ve ülkesine faydalı bireylerin yetişmesini hedefleme • Proje verileri ile oluşturulan akademik yazılar • İyi Örnek Paylaşım Etkinlik ve Ürünleri
|
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK |
Proje kendi iç enerjisi ile beslenip; örnek teşkil etme, her ortama ve yaşa uygunluğu ile sürdürülebilirliğini de sağlamaktadır. |
PROJE KOORDİNATÖRÜ |
ZEYNEP DURAK DAMLA
|