Farklı ülkelerde mesleğini yapanlara ait fotoğraf ve röportajları bir araya getirecek bir projedir. Mesleklerin avantajlarını ve dezavantajlarını öğrenmek açısından faydalı olacaktır. Ortaya çıkan tablo ülkelerin ekonomik durumunu bilmek açısından da bilgi sahibi olmamızı sağlayacaktır.
It is a project that will bring together photographs and interviews of those who do their jobs in different countries. It will be useful to learn the advantages and disadvantages of the professions. The resulting picture will also enable us to have knowledge in terms of knowing the economic situation of the countries.
Meslekleri görsel malzemelerle öğrencilere tanıtmak
Farklı ülkelerdeki meslekleri yapan insanlar hakkında bilgi edinmek
Mesleklerin çalışma şartlarını avantajlı ve dezavantajlı yönlerini öğrenmek
Ülkelerin ekonomik durumu hakkında çıkarımlarda bulunmak
Farklı kültürlerde yaşayan insanların ortak sorunları veya benzer durumları yaşadığını öğrenmek
To introduce professions to students with visual materials
To learn about people doing professions in different countries
To learn advantageous and disadvantageous aspects of professions
Making inferences about the economic situation of countries
To learn that people living in different cultures have common problems or similar situations
Proje Süresi: 3 Ay Mart-Nisan-Mayıs. Öğrencilerin çekmiş olduğu fotoğraf ve videolar bir araya getirilecek. Farklı ülkelerden mesleklere ait fotoğraflar sergilenerek, Power Point dosyası olarak da slayt gösterimi yapılacak.
Röportajlar yapılarak videoya kaydedilecek. Belirlenen zamanda videolar öğrencilere izletilecek. Öğrencilerden geri bildirim alınarak meslekler hakkında düşünceleri öğrenilerek, yorum yapmaları sağlanacak.
Project Duration: 3 Months March-April-May. Photos and videos taken by students will be brought together. Photographs belonging to the professions from different countries will be displayed and a slide show will be made as a Power Point file.
Interviews will be made and recorded on video. The videos will be watched to the students at the specified time. By getting feedback from the students, their thoughts about the professions will be learned ...
Fotoğraf sergisi açılacak. Slaytlar izletilecek. Videolarda yer alan röportajların yazılı hali okuldaki panolara asılacak. Video gösterimi yapılacak.
Projemiz sona erdiğinde farklı ülkelerdeki meslekleri tanıma ve öğrenme fırsatı elde edilmiş olacak.
The photography exhibition will be opened. Slides will be watched. The written version of the interviews in the videos will be hung on the boards in the school. Video screening will be done.
When our project ends, you will have the opportunity to learn and learn about professions in different countries.