MATEMATİK OYUN ATÖLYESİ/MATH GAME WORKSHOPS
PROJE HAKKINDA
Matematiği seven ve gelecekte öğrendiklerini kullanabilen bireyleri yetiştirebilmek ve öğrencilerin matematik oyun projelerini üretmesi için, tüm okullarımızda Matematik Oyun Atölyeleri açılması gerektiğini düşünüyorum. Bunun için de E twinning sitesi aracılığıyla, projeye ortaklar bularak okullarımızda girişimlere başladık. Konuların daha iyi anlaşılması ve atölye çalışmalarında etkinlikler ile bağlantılı olarak matematik materyali kullanımına dikkat edilecektir. Materyallerimiz oyunlaştırılmış müfredat konuları ile ilgili olacaktır. En birincil hedefimiz, öğrencinin dokunsal algılama, çocuğun okuduğu sorudaki verilenleri ve istenenleri matematik materyallerini kullanarak inşa edebilmesi, sorunun kurgusunu anladıktan sonra, soruyu görerek çözebilmesidir.Ve bunu da oyun oynayarak,eğlenerek gerçekleştirmesini sağlamaktır.
HEDEFLER
-Öğrencilerin Matematik proje konulu Materyaller yapmalarını sağlamak.
-Öğrencilerin Öğretmen destekli projeler üretebilmesini sağlamak.
-Hazırlanacak olan oyun atölyelerinde genel tekrar yapmış olmasını ve konuları pekiştirmesini sağlamak.
-Hazırlanacak oyun atölyeleri sayesinde Matematiğe karşı olumlu ve özgüvenli bir tutum sahibi olmalarını sağlamak.
-Matematiğin müfredat konularını oyun Materyalleri sayesinde daha eğlenceli hale getirmek.
ÇALIŞMA TAKVİMİ/WORKING SCHEDULE
ŞUBAT AYI YAPILMASI GEREKENLER:
-ÖĞRETMENLER VE ÖĞRENCİLERLE WHATSAPP GRUBU OLUŞTURULMASI.
-ÖĞRENCİ GRUPLARI BELİRLENMESİ.
-ÖĞRENCİLERLE ETWİNNİNG PROJESİ HAKKINDA TOPLANTI DÜZENLENMESİ
-ÖĞRENCİ VELİ İZİN BELGELERİ DAĞITILMASI.
-MATEMATİK OYUN ATÖLYESİ İÇİN OKUL İÇİNDE UYGUN YER BULMA.
-ETWİNNİNG PANOSU HAZIRLANMASI.
-WEB 2.O ARAÇLARIN ÖĞRENCİ TARAFINDAN KULLANILMASINI SAĞLAMAK.
MART AYI YAPILMASI GEREKENLER:
-MATEMATİK OYUN ATÖLYESİ İÇİN, ÖĞRENCİLER ARASINDA AFİŞ ÇALIŞMASINI YAPTIRMAK.
-YAPILAN AFİŞLER ARASINDA EN ÇOK BEĞENİLEN AFİŞİN ANKETLER ARACILIĞIYLA SEÇİLMESİ.
-SEÇİLEN AFİŞLERİ ETWİNNİNG PANOSUNDA SERGİLENMESİ.
-DİĞER OKULLARA AİT AFİŞLERİN PANODA ASILMASI.
-ÖĞRENCİLERDEN, ATÖLYE İÇİN OYUN PROJELERİNİ HAZIRLAMALARININ İSTENMESİ.
-WEB 2.0 ARAÇLARINDAN OLUŞTURULAN OYUNLARIN YÜKLENMESİ.
-DÜNYA Pİ GÜNÜNÜN PROJE EKİBİ TARAFINDAN HAZIRLANMASI.
NİSAN AYI YAPILMASI GEREKENLER:
-MATEMATİK OYUN ATÖLYESİNİN HAZIRLANMASI.
-PROJE OYUNLARININ ATÖLYEYE YERLEŞTİRİLMESİ.
-ATÖLYENİN AKTİF KULLANIMININ SAĞLANMASI.