Projemizin ilk aşamasında ebeveyn rehberliğinde,öğrencilerimizden artık materyaller de dahil edilerek kendilerine ait özgün hikaye kitabı oluşturmalarını istiyoruz.Hikaye kahramanlarını kuklalarla canlandırmaları,hikaye öncesinde parmak oyunları ve tekerlemelerle giriş etkinliği yapmalari ve hikaye sonrası sorular hazırlamaları için yönlendirilirler.Hazırlık bitiminde öğrenciler kendileri için belirlenen günlerde hikaye sunumlarını gerçekleştirirler.Böylece sınıfımıza ait minik okurlar kütüphanemizin ilk özgün kitaplarını da oluşturmuş oluyoruz.2.asama da ise kütüphanemizi yeni kitaplar ile zenginleştirmek için öğretmenin belirlediği ilgi çekici kitaplardan her öğrencimizin 1 adet edinmesi sağlanır.Numaralandırılarak etiketlenen kitaplar haftanın belirlenen günlerinde değişimli olarak her öğrencinin tüm kitaplari okuyabileceği şekilde evlere gönderilir.Anne babalarla evde okuma saatleri yapılarak okunan hikaye kitaplari,kitap değişim günlerinde yenisi alınmak üzere okula getirilir.
Bu projeyle öncelikli olarak öğrencilerimiz hayal dünyaları ve yaratıcılıklarını ortaya koyarak özgün bir ürün ortaya koyma fırsatı bulurlar.Ebeveynleriyle işbirliği yapma, kitap tasarlayabilme ,artık materyallerle yeni bir ürün oluşturabilme ,değişik materyalleri deneyimleyebilme imkanı bulurlar.Hikaye sunumları ile her çocuk topluluk önünde konuşma,kendini ifade etme becerisi,özgüven,girişimcilik,süreci yönetme ve liderlik vasfını geliştirme fırsatı bulur.Evde yapilan okuma saatleriyle de anne babalara, rol model olma ve çocuklarıyla kaliteli zaman geçirme imkanı yaratır.Kitap sevgisi ve okuma alışkanlığı,az maliyetle çok kitap okuma fırsatı ,kitap paylaşımında bulunma ,sorumluluk üstlenme , yardımlaşma ve fikir alışverişinde bulunma gibi beceriler de desteklenmektedir.
Projemiz iki(2)ay süreyle uygulanacaktır.Öğrencilere görevleri bildirilerek hazırlık süreci için 2 hafta süre tanınır.Çocuklar kitaplarını hazırlarken öğretmen öğrencilerin sunum yapacakları tarihleri, kütüphane için alınacak çocuk kitaplarını belirler.Kitap değişim günleri de belirlenerek veli ve öğrenciye bildirilir.Hazırlık süreci sonunda sınıf içi sunumlar ve ebeveynle kitap okuma süreci başlatılır.Tüm okullar sürece uygun olarak çalışmalarını bağımsız olarak yürütebilir.Süreçle ilgili paylaşımlar yapılır.
Okul öncesi ve ilköğretim kurumlarında uygulanabilir projedir.Projeyle çocuklar hikaye ve yardımcı materyaller tasarlarlar.Hikaye sunumu gerçekleştirirler.Sınıf kütüphanesi oluşturma,düşük maliyetle çok kitap okuma ve aile okuma saatleri olusturmaya imkan sağlar.Kitap okuma becerisi ve alışkanlığı ,özgüven ve yaratıcılık geliştirilir.