T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ESENYURT - Yusuf Özvatan Ortaokulu

YOUNG TEACHERS OLD LEARNERS

NUR DURNA ENGLISH LANGUAGE TEACHER  

 

 YOUNG TEACHERS OLD LEARNERS

Amaçlar

•         Öğrenci ve anne arasındaki iletişimi arttırma

•         Farklı yaş gruplarının etkileşim ve iletişimini etkinlikler ile destekleme

•         Farklı öğrenme ve öğretme yöntemi ile öğrencide problem çözme becerisini geliştirme

•         Öğrencide strateji kurma becerisi geliştirme

•         Grupla çalışma ve ekip ruhunu öğrenme,

•         Zamanı etkin kullanma,

•         Teknoloji bağımlılığını azaltma,

•         Öfke kontrolünü sağlama,

•         Empati becerisini geliştirme,

•         Annelik duygularına dair öğrencide farkındalık oluşturma

•         İngilizce öğrenmede karşılaşılan güçlükleri fark etme

•         Okula karşı güdülenmeyi arttırma

•         Derslere karşı olan ilgi ve isteği arttırma

•         Okul kültürü oluşturma

•         Dikkati arttırma

•         Eğlenceli vakit geçirme

•         Yapılan çalışmaların yazıya dökülmesi; böylece alana tecrübe ve bilgi katkısının sağlanması

•         İyi örnek paylaşımı etkinlikleri

•         Kendini gerçekleştirmede çocuğun duyuşsal, bilişsel ve psikososyal gelişim alanlarını desteklemek

 

Özet

Hazırlanan yıllık plan çerçevesinde (Ekim- Haziran ayları arası 5. Sınıf Bep planı baz alınmıştır.) belirlenen öğrencilerimiz annelerine temel seviyede İngilizce öğretecektir. Anne ile çocuk arasındaki etkileşimin ve iletişimin gelişmesi beklenecektir. Aile ve çocuk arasındaki akademik çalışma temelli etkileşimde empati vurgusu yapılacaktır. Sınav kaygısına sebep olan aile beklentisini azaltılması hedeflenecektir. Dil öğrenmede karşılaşılan zorluklar için farkındalık oluşturulacaktır. Plan doğrultusunda öğretmen tarafından verilen konu anlatımı öğrencilere verilecek, öğrenciler belirlenen konuları evde annelerine anlattıktan sonra, etkinlikler anneler tarafından yapılacaktır. Dönem sonu yapılacak sınav ile anneler sınava girecek, sınav kağıtları öğrenciler tarafından okunup annelere not verilecektir.    

 

 Gerekçe

Bazı aileler çocuklarını kendi ideallerindeki gibi yetiştirmek isterler. Eğitim süreçlerinde çocuklarına o kadar fazla emek ve para harcarlar ki beklentileri de o derece büyük olur. Böyle aileler çocuklarından yaşlarından üstünde bir olgunluk ve kapasitelerinin üstünde bir başarı beklerler. En yüksek notu almalılardır ve zayıf olan dersleri bir an önce düzeltilmelidir. Burada vurgulanan nokta çok fazla baskı uygulanan ailelerdir. Anne babalar, çocuklarına kendi beklentilerine uygun bir başarıya ulaşmaları için daha fazla çalışmaları gerektiği düşüncesi ile çocuklarına baskı yapabilmektedirler ( PAU Journal of Education, 2019, Şahin Kapıkıran). Çocuklarda ailelerini her zaman memnun etmeye çalışırlar ama her çocuk ailenin bu beklentisini karşılayamaz. Ailenin bu konuda beklentilerini karşılamadıklarında çocuklar, akademik hatlarında istemsizce bariyer oluştururlar.  Sarason ve arkadaşları 1960) çocukların sınav kaygısı altında atan nedenin, ebeveynlerin beklentileri olduğunu ileri sürmüşlerdir. Bu çocukların beklentilerini getiremeyecekleri düşüncesi çoğu zaman sınav kaygısı aşamalarına sebep olmaktadır. Sınav kaygısı, sınavlarda da diğer formal değerlendirme becerilerinde zayıf performansa yol açan korku olarak tanımlanır. (Beidel, Turner ve Trager, 1994, s.170). Yapılan birçok çalışmada, sınav kaygısının bireyin sınav performansını düşürdüğü kaydedilmiştir. (Besharat 2003, s1052). Bronstein, Ginsburg ve Herrera 2005, s570) 7. Sınıf öğrencileri ile yaptığı bir boylamsal çalışmada, ebeveynlerin çocuklarının başarı güdülerini arttırmak için "dışsal kontrol, ısrarcı ve sürekli hatırlatma yapma" biçiminde davranışlarda bulunduklarını saptamışlardır. Türk kültürü, toplulukçu bir kültür olarak,  ailesindeki başarı ve başarısızlıkları ailesinin bir ürünü olarak görme eğilimindedir ( Kağıtçıbaşı, 1996, 2006). Çocuklar kendilerini ailelerin gözlerinden değerlendirirler. Ailede ders başarısı üstünde çok fazla duruluyorsa, çocuk da ders başarını kişi değerli yapan en önemli unsur olarak görür. Değerli olmak ile yüksek ders notlarını birbiri ile ilişkilendirir. Düşük ders notları ile değersizlik hissine kapılır ve bu da özgüven ve benlik saygılarının düşmesine neden olur. Bu çalışma ile ailenin yapıtaşı olan anne ile çocuklar beraber ders çalışacaktır. Karşılıklı etkileşim ile duygudaşlık kurulması sağlanacaktır.  Yaşanılan öğrenme zorlukları beraber aşılacak ve ailenin beklenti seviyesinin normalleşmesi sağlanacak ve yapılan baskının farkına varılacaktır.

 

Faaliyetlerin Açıklaması

·         Proje uygulama resmi onayının alınması

·         Katılım sağlayacak 5. Sınıf gönüllü öğrencilerin seçilmesi

·         Katılım sağlayacak 5. Sınıf gönüllü öğrencilerden veli proje onay yazısının alınması

·         Programın yapılması, duyurulması

·         Her iki haftada bir yeni konunun öğretilmesi

·         Konu değerlendirme etkinliklerinin yapılması  

·         Dönem sonu (Haziran) sınav yapılması   

                                        

Yöntem 

İngilizce öğrenme yolunda yaşanılan zorluklar konusunda farkındalık yaratma, sınav kaygısında ailenin etkisinin farkına varılması amaçlarını taşıan bu projede öğrenciler ve anneler ile toplantı yapılmıştır. Öğrenci ve anne grupları toplamda 20 kişiden oluşmaktadır. Öğrencilere her hafta farklı konuları verilmektedir. Konular 5. Sınıf Bep Planı temelinde belirlenmiştir. ( Greeting, Animals, Fruits, Vegatables, Lessons, Countries etc. ) Konular öğretildikten sonra konu ile ilgili etkinlikler yapılacaktır. Konular öğrencilerin dersleri esnasında kullanabileceği türden şarkılar, videolar ve oyunlar da içermektedir. Dönem sonu plan tamamlandığında öğrenciler tarafında sınav kağıdı hazırlanacak ve anneler sınıf ortamında sınava girecektir. Bu sınav kağıtları kendi çocukları tarafından değerlendirip sonuçlandırılacaktır. Sonuç olarak anne ve çocuklar birbirlerinin yerine geçip ortak duyguları yaşacaklardır.

Hedef Grup /yararlanıcılar üzerinde gözlemlenen etkiler

•         Öğrencide ve annelerde farklı oluşan farkındalık

•         Karşılıklı empatik iletişim

•         Karşıdaki kişiyi anlama yönelik konuşma

•         Öğrencilerde akademik başarı kaygısını azaltma

•         Ailede çocukları için aşırı beklenti azaltma

•         Ailelerin çocuklarını kıyaslamalarını azaltma

•         Sınav kaygısını azaltma

•         Çocukların başka insanlarla kıyaslanmasını önleme

•         Okul kültürü oluşturma

•         Okula olan aidiyet duygusunu güdüleme

•         Etkinlikler ile farklı yaş gruplarının iletişimi

•         Okula ve derslere karşı ilgi ve motivasyonu arttırma

•         Proje verileri ile oluşturulan akademik yazılar

•         İyi Örnek Paylaşım Etkinlik

 

Proje ürünleri somut çıktılar

Sınav kağıtları

                                     

Sürdürülebilirlik 

Dönütler okul Psikolojik ve Rehber Öğretmenleri ile paylaşılacaktır. Geri bildirimlerin olumlu olması sayesinde ailelerindeki baskı sebebiyle akademik başarı ve sınav kaygısı taşıyan öğrenci ve velileri için bu projeye önümüzdeki yıllarda okul rehberlik servisi iş birliği ile devam edilecektir.


Görünürlük Faaliyetleri

Proje faaliyetleri, etkinlikler, genel görüş ve gelişmeler sınıf ortamında paylaşılmıştır.

 17-04-202017-04-202017-04-202017-04-202017-04-202017-04-202017-04-202017-04-2020

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 17.04.2020 - Güncelleme: 16.12.2021 15:56 - Görüntülenme: 473
  Beğen | 0  kişi beğendi